Popular Posts

အိပ္မက္ႏွင့္ က်န္းမာေရး

by Health Articles on Thursday, July 5, 2012 at 1:26pm ·



အိပ္စက္ျခင္း၊ အိပ္မက္ျခင္း ဆိုတာေတြဟာ အေနာက္တုိင္း ေဆးပညာရွင္ေတြအဖို႔ ပေဟဠိႀကီး တစ္ပုဒ္သဖြယ္ ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီး  စူးစမ္းတဲ့ ပညာရွင္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ အိပ္မက္ကုထံုး ပညာရွင္ေတြလည္း သီးျခား ေပၚထြန္းလာခဲ့ပါတယ္။ အိပ္မက္ကုထံုး ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အဆိုအရ အိပ္မက္ကုထံုးဟာ လြယ္ကူထိေရာက္ၿပီး သင္ၾကားရတာလည္း မခက္ဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ နည္းနည္းပါးပါး ဂ႐ုထားၿပီး ေလ့လာလိုက္႐ံုနဲ႔ သင့္ရဲ႕ အိပ္မက္ေတြကို သင့္က်န္းမာေရးအတြက္ အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ႏုိင္ပါသတဲ့။ ကဲမဆန္းဘူးလား။ က်န္းမာေရးအတြက္သာမက သင့္ရဲ႕ေသာကေတြ၊ ေၾကာက္စရာ လန္႔စရာေတြကိုပါ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္က်န္းမာ လန္းဆန္းေနတဲ့ ဘဝကိုလည္း ရႏုိင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ အိပ္မက္မက္ျခင္းဟာ သင့္ရဲ႕ အသိစိတ္ထဲက အမွတ္မထင္ ေက်ာ္လႊားသြားတဲ့ သတိေပးခ်က္ ကေလးေတြကို အသြင္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ထပ္ၿပီး သတိေပးတာလို႔ သုေတသီေတြက ေျပာၾကပါတယ္။ ႐ုပ္နာမ္၊ ခႏၶာႏွစ္ရပ္စလံုးမွာ ထိခိုက္မႈေတြ၊ ခံစားမႈေတြ ရွိခဲ့ရင္ အိပ္မက္နဲ႔ျပန္ၿပီး သတိေပးတတ္တဲ့ သေဘာရွိေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီအိပ္မက္ကို အဓိပၸါယ္ေဖာ္ဖို႔က အိပ္မက္တိတၱဳက်မ္းေတြ ဘာေတြ မလိုပါဘူး။ အေရးႀကီးတာက ကိုယ္ဘာအိပ္မက္ မက္ခဲ့သလဲဆိုတာ အိပ္ရာက ႏုိးလာခ်ိန္မွာ မွတ္မိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါကို အိပ္မက္ ဖမ္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အိပ္မက္ဖမ္းတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ အိပ္မက္မက္ၿပီးစ တစ္ေရးႏုိးခ်ိန္မွာ မွတ္မိသလိုလုိနဲ႔ ျပန္အိပ္ေပ်ာ္သြားၿပီး မနက္လင္းတဲ့အခါ ေမ့သြားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီအတြက္ အေနာက္ႏုိင္ငံမွာေတာ့ လူေတြက အိပ္ယာေဘးမွာ မွတ္စုစာအုပ္နဲ႔ ခဲတံနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ကက္ဆက္ အသံသြင္းစက္ေလး ျဖစ္ေစ ကုိယ့္ေဘးထားၿပီး အိပ္တတ္ၾကပါတယ္။ အိပ္မက္ မက္ၿပီးၿပီးခ်င္း အကယ္လို႔ ႏုိးလာရင္ ကိုယ္ဘာေတြ အိပ္မက္ မက္ခဲ့လဲဆိုတာ ခ်က္ခ်င္း ေရးမွတ္လို႔ျဖစ္ေစ၊ အသံသြင္းလို႔ျဖစ္ေစ မေမ့ခင္ မွတ္ထားေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ နည္းသိရင္ ဒီေလာက္ ကိရိကထ ခံစရာ မလိုပါဘူး။ မအိပ္ခင္ ကိုယ့္ရဲ႕အတြင္းစိတ္ကို အမိန္႔ေပးထားတတ္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ “ကဲကိုယ့္လူေရ၊ ငါအိပ္ေတာ့မယ္။ ငါအိပ္ေနတုန္း အိပ္မက္မက္ခဲ့ရင္ အားလံုး ျပန္မွတ္မိ ေစရမယ္ေနာ္။ အားလံုး ျပန္မွတ္မိေနရမယ္။ အားလံုး ျပန္မွတ္မိေနရမယ္” ဆိုၿပီး ေလးေလးနက္နက္ သံုးခါေျပာၿပီးမွ အိပ္ပါ။ ၿပီးရင္ အိပ္မက္မက္ၿပီးၿပီးခ်င္း အိပ္ယာက ႏုိးရမယ္လို႔လည္း အမိန္႔ေပးထားရပါမယ္။ အိပ္မက္မက္ၿပီးလု႔ိ ႏုိးလာတာနဲ႔ အိပ္မက္ အေၾကာင္းအရာေတြ ခ်က္ခ်င္းမွတ္ပါ။ အဓိပၸါယ္ေဖာ္ၿပီး မမွတ္ပါနဲ႔။ အိပ္မက္အတုိင္း သက္သက္ပဲမွတ္ပါ။ ေနာက္မနက္လင္း အိပ္ယာထၿပီးေတာ့မွ ညက အိပ္မက္ကို အဓိပၸါယ္ေဖာ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ညကေရးထားတဲ့ အိပ္မက္ အေၾကာင္းအရာေတြကို တစ္ခုခ်င္းၾကည့္ၿပီး အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ယူရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အိပ္မက္ထဲမွာ ေတြ႕ရတဲ့ပံုကို ၾကည့္ၿပီး ပံုၾကမ္းဆြဲၿပီး ၾကည့္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အိပ္မက္ အဓိပၸါယ္ေဖာ္ရာမွာ အိပ္မက္တိတၱဳက်မ္းေတြ အကူအညီ မလိုပါဘူး။ အဓိပၸါယ္ ႐ိုးစင္းလွတဲ့အတြက္ မိမိဘာသာ အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ဦးဦးကို ျပၿပီး အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေသြးတိုးၿပီး ဇက္ေၾကာေတြတက္၊ မ်က္႐ိုးေတြကိုက္နဲ႔ ေဆးေတြမျပတ္ ေသာက္ေနရပါတယ္။ သူဟာ အိပ္မက္ကုထံုးအေၾကာင္း ေလ့လာၿပီးတဲ့ေနာက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အမိန္႔ေပးၿပီး အိပ္လိုက္ပါတယ္။ အိပ္မက္ေတြကို မွတ္သားၿပီး အဓိပၸါယ္ေဖာ္ၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ သူ႔လုပ္ငန္းေတြ အမ်ားႀကီးအနက္က မထင္မွတ္တဲ့ လုပ္ငန္းေလးတစ္ခုေၾကာင့္ ေသာကေရာက္ေနေၾကာင္း၊ အဲဒီ ေသာကဒဏ္ေၾကာင့္ ေသြးတုိးေနရေၾကာင္း သြားေတြ႕ရပါတယ္။

သူဟာ အဲဒီလုပ္ငန္း ငယ္ေလးကို တျခားတစ္ဦးကို လႊဲေျပာင္း ေပးလုိက္ပါတယ္။ သူဟာ ေဆးေတြ ျဖတ္လိုက္ရၿပီး သာမန္ အငန္ေလွ်ာ့စား႐ံုနဲ႔ ေသြးတုိး ထိန္းႏုိင္ပါတယ္။ လူလည္း လန္းဆန္းေပါ့ပါးၿပီး လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းမ်ားလည္း အဆင္ေခ်ာသြားပါတယ္။ အိပ္မက္ေလ့ရွိတဲ့ အိပ္မက္ေတြကေတာ့ ပ်ံသန္းျခင္း၊ ေခ်ာက္ထဲက်ျခင္း၊ ထြက္ေျပးရျခင္း၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ေနာက္ကို ေျပးလိုက္ရျခင္း၊ ရန္ျဖစ္ျခင္း၊ စာေမးပြဲ ေျဖရျခင္းဆိုတာေတြ မ်ားပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ကို မူေသယူလို႔ မရပါဘူး။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အဓိပၸါယ္ ေကာက္ယူရပံုခ်င္း မတူပါဘူး။ မိမိဘာသာ စိတ္ေအးလက္ေအး အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ၾကည့္ပါ။ အေျဖ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအေျဖအတုိင္း အေရးယူ ေဆာင္ရြက္လိုက္႐ံုနဲ႔ မိမိရဲ႕ က်န္းမာေရး လူမႈေရးျပႆနာကို ေျဖရွင္းၿပီးသား ျဖစ္သြားေစႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ျဖစ္တတ္တာက အိပ္မက္ဆိုး တစ္ခုထဲကို အထပ္ထပ္အခါခါ မက္ေနျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သူ႔အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ၿပီးတာနဲ႔ အိပ္မက္ အေၾကာင္းအရာကို အဓိပၸါယ္နဲ႔တကြ စာအုပ္မွာ ခ်ေရးပါ။ အိပ္ခါနီး တစ္ႀကိမ္ဖတ္ပါ။ ဒီအိပ္မက္ ထပ္မက္ဖို႔ မလိုဘူး။ ဆက္ရန္ ဇာတ္လမ္းရွိရင္ ဆက္မက္ပါ။ မရွိရင္ေတာ့ ထပ္မက္စရာ မလိုဘူးလို႔ အိပ္ခါနီး ကုိယ့္ကိုယ္ကိုေျပာၿပီး အိပ္ပါ။ အိပ္မက္ဆုိးေတြ ရပ္သြားပါလိမ့္မည္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါရဲ႕။ အိပ္မက္ တစ္ခုတည္းနဲ႔ေတာ့ ျပႆနာေတြ အားလံုး ေျပလည္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ေတာ့ အိပ္မက္ကုထံုး ပညာရွင္ ေဒါက္တာ ဖလားဝါးစ္က ထုတ္ေဖာ္ ဝန္ခံထားတာေလးလည္း ရွိေနပါေသးေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

ရဲမင္းႏုိင္
Ref: Shade The Mandalay Hill
Source: http://www.yatanarpon.com.mm/cp/shadethemandalayhill/article-60794

No comments:

Post a Comment

Nattalin Township

သူရိယ အလင္း - လိုင္းေပါင္းစံု

ေရာင္ေတာ္ဖြင့္လူငယ္အဖြဲ႕ လွုပ္ရွားမွု(နတ္တလင္းၿမိဳ႕)

HEART TO HEART

ဟိတကာရီ နာေရးကူညီမွုအသင္း

DoReMe

Pyithu Hluttaw - ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္

ရဲဇာနည္

Eleven Media Group

Shwemyanmar media group

Health Articles

အိပ္ေရးပ်က္တဲ့ညမ်ား

ေနာက္တစ္ၾကိမ္ လာလည္ဖို႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ ဆက္လက္ၾကိဳးစားေပးပါမယ္ .... တာရာ ပြႀကီး