Popular Posts

ႏုပ်ိဳလွပသူတိုင္း လုပ္ေဆာင္ၾကသည့္ အေလ့အက်င့္ ခုနစ္ခု

by Health Articles on Wednesday, July 4, 2012 at 11:00am ·

အသက္အရြယ္နဲ႔ မလိုက္ေအာင္ ႏုပ်ိဳလွပေန သူေတြ သင့္ပတ္ ဝန္းက်င္မွာ ေတြ႕ဖူးမွာပါ။ ေန႔စဥ္လိုက္နာ က်င့္သံုးတဲ့ အေလ့အက်င့္ ေတြက ႏုပ်ိဳလွပမႈကို ျဖစ္ေစ တာပါ။ သူတို႔တစ္ေတြ လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြထဲက ခုနစ္ခုကို ေဖာ္ျပ လိုက္ပါတယ္။
၁) သဘာဝပါဝင္ပစၥည္းေတြနဲ့ ေဖာ္စပ္ထားတဲ႕ အလွျပင္ပစၥည္းေတြကို အသံုးျပဳတယ္
အမ်ားစုက ဓာတုပစၥည္းေတြနဲ႔ ေဖာ္စပ္ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အလွျပင္ပစၥည္းေတြက ပိုမိုအာနိသင္ျပည့္ဝတယ္လို႔ ထင္တတ္ၾက ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သဘာဝ ပါဝင္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ေဖာ္စပ္ထုတ္ လုပ္ထားတဲ့ အလွျပင္ပစၥည္းေတြက သက္ႀကီးအေရးေၾကာင္းေတြ အတြက္ အမွန္တကယ္ ထိေရာက္မႈရွိတယ္လို႔ အလွအပပညာ ရွင္ ဘာဘရာကလို႔က ေျပာပါတယ္။ အပင္ထြက္ပါဝင္ပစၥည္း ေတြျဖစ္တဲ့ ပက္ပ္တိုက္၊ လိုက္ပိုဆုန္း၊ ဂလိုင္ကိုဆိုက္ စတာေတြ က အသားအေရကို ၾကည္လင္ဝင္းပတာ၊ တင္းရင္းမႈရွိတာ၊ အေရး ေၾကာင္းေတြမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးတာ စတဲ့ အစြမ္းအာနိသင္ ေတြ ရွိပါတယ္။
၂) ေနေရာင္ကာခရင္မ္ အၿမဲလိမ္းတယ္
အရြယ္အိုမင္းမႈကို တားဆီးႏိုင္တဲ့ ပထမဆံုးလက္နက္က ေနေရာင္ကာ ခရင္မ္လိမ္းတာပါလို႔ ကလို႔က ေျပာပါတယ္။ ဇင့္နဲ႔ တိုက္ေတနီယမ္ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ပါတဲ့ ေနေရာင္ကာခရင္မ္ ေတြက အသားအေရကို ယားယံမႈမရွိေစဘဲ ေနေရာင္ျခည္ေတြ ကို အသားအေရနဲ႔ မထိေတြ႕ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးတာ ေၾကာင့္ အသားအေရပ်က္စီးမႈမွ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ အရြယ္ တင္ႏုပ်ိဳေနသူေတြဟာ ေနေရာင္ကာခရင္မ္ကို ေန႔စဥ္ အသံုးျပဳ တတ္ၾကပါတယ္။ ေနေရာင္ျခည္က အိုမင္းမႈကို ျမန္ဆန္ေစတယ္ ဆိုေပမယ့္ တစ္ေန႔ကို ေနျခည္ႏုႏုနဲ႔ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ေတာ့ ထိေတြ႕မႈရွိပါမွ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္ဒီကို ရရွိမွာပါ။ ေနျခည္ႏုႏုရရွိဖို႔ မနက္ ၁၀ နာရီမတိုင္မီနဲ႔ ညေန ၄ နာရီေနာက္ပိုင္းေတြမွာ အျပင္ထြက္ပါ။
၃) အင္တီေအာက္ဆီးဒင္႕ပါဝင္တာကို အသံုးျပဳတယ္
ႏုပ်ိဳသူေတြ အသံုးျပဳေလ့ရွိတဲ့ အင္တီးေအာက္ဆီးဒင့္ပါ ဝင္တဲ့ အသားအေရ ထိန္းပစၥည္းေတြက ခႏၶာကိုယ္မွာ အိုမင္းမႈ ကို ျဖစ္ေစတဲ့Free Radical ေတြရဲ႕ တိုက္ခိုက္မႈမွ တားဆီးေပးၿပီး ခႏၶာကိုယ္တြင္း ညစ္ညမ္းမႈေတြကိုပါ ဖယ္ရွားေပးပါတယ္။ နယူး ေယာ့ခ္မွ အေရျပားပညာရွင္က ဘလူးဘယ္ရီ၊ လက္ဖက္စိမ္းနဲ႔ ဗီတာမင္ အီးစတဲ့ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ ပါဝင္တဲ့ အသားအေရ ထိန္းသိမ္းေပးတာေတြကို အသံုးျပဳပါလို႔ အႀကံေပးပါတယ္။
၄) ေန့စဥ္ အဆီလိမ္းတယ္
အသားအေရဝင္းပသူေတြဟာ အဆီတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ေန႔စဥ္ လိမ္းတတ္ၾကပါတယ္။ အိုမီဂါ-၃ နဲ႔ အိုမီဂါ- ၆ ပါဝင္တဲ့ အဆီ ေတြက အေရျပားမွာ အလႊာပါးတစ္ခုအေနနဲ႔ ဖံုးအုပ္ထားတာ ေၾကာင့္ အသားအေရပ်က္စီးမႈမွ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အေရျပားမွာ ေရဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းေပးပါတယ္။
၅) သစ္သီးနဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ မ်ားမ်ားစားတယ္
အရြယ္တင္ႏုပ်ိဳေစတဲ့ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ ပါဝင္တာေတြကို အေရျပားမွာ လိမ္းေပး႐ံုသာမက စားေပးတာက အေပၚယံ ေရႊမႈန္ႀကဲသလို မျဖစ္ေစဘဲ ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွ နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္း လွပမႈ ျဖစ္ေစတယ္လို႔ နယူးေယာက္မွ အေရျပားပညာရွင္ အဲလိစ္ စဘတ္က ေျပာပါတယ္။ သစ္သီး၊ အစိမ္းရင့္ေရာင္ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြနဲ႔႔ လက္ဖက္ရည္ကို ေသာက္ေပးပါ။ အေပၚ ယံဆဲလ္ေတြ ေသဆံုးသြားၿပီး ဆဲလ္အသစ္ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ ခႏၶာ ကိုယ္တြင္းမွာ ကုန္ၾကမ္းကို ရရွိၿပီးသား ျဖစ္ေစပါတယ္။
၆) က်န္းမာေရးနဲ့ ညီၫြတ္တဲ့ဆီ စားတယ္
အသားအေရ ဝင္းပစိုျပည္သူေတြက သံလြင္ဆီနဲ႔ ငါးအဆီ ေတြလို က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့ဆီေတြကို စားသံုးၾကပါတယ္။ သင္က အဆီမွန္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ေနပါက သင့္အသားအေရ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳဖို႔ကို ဟန္႔တားသလိုျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ က်န္းမာေရး နဲ႔ညီၫြတ္တဲ့ဆီေတြက အေရျပားကို အတားအဆီးတစ္ခုအေနနဲ႔ ကာကြယ္ေပး႐ံုသာမကဘဲ အေရျပားက ေရဓာတ္ဆံုး႐ံႈးမႈနဲ႔ ေရာင္ ရမ္းမႈေတြကို တားဆီးေပးပါတယ္။
၇) ေယာဂက်င့္တယ္
စိတ္နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္က ဆက္စပ္ေနတာေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္တဲ့ ေယာဂက်င့္သူေတြဟာ စိတ္ပ်ိဳ ကိုယ္ႏုၾကပါ တယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားပါက ခႏၶာကိုယ္က ေကာ္တီေဇာေဟာ္မုန္း ေတြထြက္ၿပီး အိုမင္းမႈကို ျမန္ဆန္ေစပါတယ္။ ဒီေဟာ္မုန္းက အသားအေရတင္းရင္းေစတဲ့ ကိုလာဂ်င္ေတြကို ဖ်က္ဆီးၿပီး အေရးေၾကာင္းေတြျဖစ္ေစပါတယ္။
၈) ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တယ္
ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေရာင္ရမ္းမႈ ေတြကို တားဆီးေပးတဲ့ အင္ေဒၚဖင္န္ေဟာ္မုန္း ထြက္ရွိပါတယ္။ ဒီေဟာ္မုန္းက အနာက်က္ျမန္ေစၿပီး ခႏၶာကိုယ္မွာ ေသြးလွည့္ပတ္ မႈကို ေကာင္းမြန္ေစတာေၾကာင့္ အေရျပားဆဲလ္ေတြအထိ အာဟာရ ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုပ်ိဳတက္ျကြလွပ သူေတြဟာ တစ္ေန႔ကို နာရီဝက္နဲ႔ တစ္ပတ္ကို အနည္းဆံုး သံုးရက္ ေလာက္ ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္တတ္ၾကပါတယ္။

ပန္းႏြယ္ေလး(ေဆးဝါးတကၠသိုလ္)
Ref: Good Health
Source: http://www.yoyarlay.com/health/health/beauty/27598-2012-06-29-08-47-44

No comments:

Post a Comment

Nattalin Township

သူရိယ အလင္း - လိုင္းေပါင္းစံု

ေရာင္ေတာ္ဖြင့္လူငယ္အဖြဲ႕ လွုပ္ရွားမွု(နတ္တလင္းၿမိဳ႕)

HEART TO HEART

ဟိတကာရီ နာေရးကူညီမွုအသင္း

DoReMe

Pyithu Hluttaw - ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္

ရဲဇာနည္

Eleven Media Group

Shwemyanmar media group

Health Articles

အိပ္ေရးပ်က္တဲ့ညမ်ား

ေနာက္တစ္ၾကိမ္ လာလည္ဖို႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ ဆက္လက္ၾကိဳးစားေပးပါမယ္ .... တာရာ ပြႀကီး