စဥ္းစားရျခင္းအလုပ္....

“ဝါဒအသစ္အဆန္းတစ္ခုေပၚလာသည္႔အခါ ရာခိုင္ႏႈန္းအေတာ္မ်ားသည္႔ လူသတၱဝါမ်ားသည္ စဥ္းစားဖို႔အေတာ္ပ်င္းရိၾက၏။ နက္နဲေသာအျခင္းအရာတစ္ခုကို စဥ္းစားရျခင္းအလုပ္သည္ ဦးေႏွာက္ရႈပ္သည္ဟု ဆိုၾက၏။ စဥ္းစားရေသာအလုပ္၌ ဝါသနာပါသူ အနည္းငယ္တို႔အဖို႔မွာလည္း အမွန္သို႔မေရာက္ႏိုင္သည္႔အတားအဆီးမ်ား ရွိေနၾကျပန္ေလသည္။ ၎တို႔မွာ-
(၁) မိရိုးဖလာအစဥ္အလာကို မပယ္ႏိုင္ျခင္း၊
(၂) သဘာဝက်မက်ကို ဆံုးျဖတ္တတ္သည္႔ ဉာဏ္မ်ဳိးႏံုနဲ႔ျခင္း၊
(၃) မိမိအလုိဆႏၵႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနသည္႔ သေဘာတရားတစ္ခုကို လက္မခံလိုျခင္း၊
တို႔ျဖစ္ေလသည္။

“မေကာင္းကြက္ကိုသာ ၾကည္႔မည္ဆိုလွ်င္
ေပါင္းႏိုင္စရာပုဂၢိဳလ္မရွိ၊
ေကာင္းကြက္ကိုသာ ၾကည္႔မည္ဆိုလွ်င္
မေပါင္းႏိုင္စရာပုဂၢိဳလ္မရွိ။”

“အနည္းငယ္ကိုစြန္႔လွဴရံုမွ်ျဖင့္ မ်ားမ်ားႀကီးေကာင္းက်ဳိးျပန္ရမည္ကို သိေသာပညာရွိသည္ အနည္းငယ္ေသာလွဴဖြယ္ဝတၳဳကို စြန္႔လွဴဖို႔ဝန္မေလးအပ္။”

“အေတြးအေခၚဉာဏ္ပညာႀကီးမားေသာသူသည္ သူတစ္ပါးအမွားကိုၾကည္႔၍ မိမိအမွားမျဖစ္ေအာင္ သင္ခန္းစာယူတတ္သည္။
အေတြးအေခၚဉာဏ္ပညာနည္းေသာသူသည္ မိမိကိုယ္တိုင္မွားမွသာ သင္ခန္းစာယူတတ္သည္။
အေတြးအေခၚဉာဏ္ပညာမရွိေသာသူမ်ားကား မိမိကိုယ္တိုင္မွားတာကိုပင္လွ်င္ သင္ခန္းစာမယူတတ္။”
 


စဥ္းစားရျခင္းအလုပ္....

“ဝါဒအသစ္အဆန္းတစ္ခုေပၚလာသည္႔အခါ ရာခိုင္ႏႈန္းအေတာ္မ်ားသည္႔ လူသတၱဝါမ်ားသည္ စဥ္းစားဖို႔အေတာ္ပ်င္းရိၾက၏။ နက္နဲေသာအျခင္းအရာတစ္ခုကို စဥ္းစားရျခင္းအလုပ္သည္ ဦးေႏွာက္ရႈပ္သည္ဟု ဆိုၾက၏။ စဥ္းစားရေသာအလုပ္၌ ဝါသနာပါသူ အနည္းငယ္တို႔အဖို႔မွာလည္း အမွန္သို႔မေရာက္ႏိုင္သည္႔အတားအဆီးမ်ား ရွိေနၾကျပန္ေလသည္။ ၎တို႔မွာ-
(၁) မိရိုးဖလာအစဥ္အလာကို မပယ္ႏိုင္ျခင္း၊
(၂) သဘာဝက်မက်ကို ဆံုးျဖတ္တတ္သည္႔ ဉာဏ္မ်ဳိးႏံုနဲ႔ျခင္း၊
(၃) မိမိအလုိဆႏၵႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနသည္႔ သေဘာတရားတစ္ခုကို လက္မခံလိုျခင္း၊
တို႔ျဖစ္ေလသည္။

“မေကာင္းကြက္ကိုသာ ၾကည္႔မည္ဆိုလွ်င္
ေပါင္းႏိုင္စရာပုဂၢိဳလ္မရွိ၊
ေကာင္းကြက္ကိုသာ ၾကည္႔မည္ဆိုလွ်င္
မေပါင္းႏိုင္စရာပုဂၢိဳလ္မရွိ။”

“အနည္းငယ္ကိုစြန္႔လွဴရံုမွ်ျဖင့္ မ်ားမ်ားႀကီးေကာင္းက်ဳိးျပန္ရမည္ကို သိေသာပညာရွိသည္ အနည္းငယ္ေသာလွဴဖြယ္ဝတၳဳကို စြန္႔လွဴဖို႔ဝန္မေလးအပ္။”

“အေတြးအေခၚဉာဏ္ပညာႀကီးမားေသာသူသည္ သူတစ္ပါးအမွားကိုၾကည္႔၍ မိမိအမွားမျဖစ္ေအာင္ သင္ခန္းစာယူတတ္သည္။
အေတြးအေခၚဉာဏ္ပညာနည္းေသာသူသည္ မိမိကိုယ္တိုင္မွားမွသာ သင္ခန္းစာယူတတ္သည္။
အေတြးအေခၚဉာဏ္ပညာမရွိေသာသူမ်ားကား မိမိကိုယ္တိုင္မွားတာကိုပင္လွ်င္ သင္ခန္းစာမယူတတ္။”